Afvallen Buik - een paar kleine tips

Afvallen Buik

 

Als je het over afvallen hebt komt vaak de buik als een van de eerste in het vizier om vanaf te vallen. Het kan makkelijker zijn dan je soms zou denken. Al moet je er echt wel wat voor doen. Dit kan zijn meer bewegen, anders eten, op je eten letten en meer. We zullen een aantal tips geven die je misschien zelf snel over hoofd ziet.

Regelmatig eten

 

Om je buikvet te verbranden heb je een stabiel eetpatroon nodig. Daar bedoelen we mee dat je moet proberen 5 a 6 keer iets te eten, waarvan 3 hoofdmaaltijden en 2 a 3 tussendoortjes.

De reden dat je op het moment waarschijnlijk niet tot weinig vet verbrand is dat je niet regelmatig eet, of dat je sommige maaltijden te veel eet en dan tussen door niets meer eet. De verbranding is de sleutel tot het verbranden van het vet. Een begin van de dag ontbijt, wat vanzelfsprekend een gezond ontbijt moet zijn met granen, zodat je een goede start maakt in de start van je dag. Tussen de maaltijden door, dus na het ontbijt een aantal uren later een tussendoortje zoals een eiwitrijke snack of een handvol nootjes. En zo ga je de rest van de dag door met de hoofdmaaltijden en tussendoortjes. Zorg wel wat essentieel is dat het gezonde snack en maaltijden zijn.

Dus geen vette hap tussen door zoals een patatjes of zoiets. Zorg wel dat je blijft eten en niet een maaltijd overslaat, dit zal zorgen dat je lichaam juist reserves opslaan en de verbranding zal hierdoor lager of helemaal niet aanwezig zijn. Door de 5 a 6 keer per dag eten zorg je ook dat je geen hongergevoel hebt of krijgt. Neem wel de tijd om rustig te eten, het lichaam heeft nu eenmaal rond de 20 minuten nodig om je hersens een signaal te geven dat je vol zit. Eet niet meer dan nodig is.

 

gezond-voedsel

Geen suikers

 

De meeste etenswaren bevatten veel suikers. Tegenwoordig zit nu eenmaal veel suikers als toevoeging bij veel producten. Probeer hier op te letten, verminder je inname van suiker en je zal zien dat je snel af zal vallen en ook je buikvet zal minder worden. Het is niet alleen de suikers in de producten, maar de hele aanpak moet je even onder de vergrootglas leggen en kijken wat je kan veranderen aan je eetpatroon en vooral aan je inname van suikers en ‘verkeerde’ voeding. Suiker = Calorieën. Suiker heeft totaal geen voedingswaarde en maakt alleen maar dik als je teveel hiervan consumeert. Let ook met het eten van teveel fruit want daar zitten natuurlijke suikers (fructose) in en ook daar teveel inname van is niet optimaal als je iets kwijt wilt. Lees eens het stukje over suiker

Fabeltje

 

Waarschijnlijk weet je wel dat het erg moeilijk is om plaatselijk vet af te vallen, zo ook is dit bij de buik. Extra buikspier oefeningen speciaal om je buik strakker te laten worden zal niet werken, helaas. Wel zullen de spieren van de buik strakker worden en dit zal je op den duur wel kunnen zien als je goed op je voeding let en af valt. De buikspieren zullen zich wel ontwikkelen als je genoeg buikspierenoefening hiervoor doet. Beweging is altijd goed voor je lichaam.

suikervrij

Buikvet = Risico

 

Als je teveel buikvet hebt en vet rond je middel dan heb je grote kans op hart- en vaatziekten. Dit is volgens vele onderzoeken bewezen. Daarom is het van belang dat je het afvallen serieus neemt, omdat je gezondheid dan alleen maar beter kan worden en je risico zal stukken minder worden. Als je man bent en een omvang rondom je middel hebt van meer dan 102 centimeter en als vrouw meer dan 88 centimeter dan kan je tot de risicogroep behoren. (zie wikipedia). Het vet wat rond de navel wordt gevaarlijk als je er teveel van hebt. Het vet zal zich niet alleen tot je buik beperken, je organen kunnen ook te lijden hebben onder het zogenaamde orgaan-vet. Normaal gesproken zal vet je organen beschermen, maar zoals zo vaak met teveel van iets is dit hier ook het geval teveel orgaan-vet kan schade toebrengen aan je organen.

Gezond afvallen en daarbij je buikvet verminderen….

 

Nu is het jou beurt om je sterk te maken om af te vallen en daarbij dat vervelende buikje (of buik) kwijt te raken. Dit kan je doen door middel een passend dieet en meer bewegen, net wat bij je past. Populair bij veel mensen is het Vitadis Slanker Plan omdat het redelijk makkelijk te volgen is en het is geen must om extra te bewegen. Niet dat bewegen verkeerd is, maar het is niet nodig als je het eetpatroon aanpast voor de dagelijkse inspanningen. Misschien ben je juist iemand die graag wil bewegen of een andere soort methode wil volgen, dan zal er ongetwijfeld wel een passende methode voor je bij zitten. We weten zeker dat je de juiste keuze zal maken en dat je zeker zal slagen met het verminderen van je buikvet en je algehele gezondheid.

Succes!